Drachtens winkelcentrum introduceert gamification

Winkelend publiek kan in het winkelcentrum van Drachten een game spelen op een interactieve etalageruit. De winkelruit is voorzien van software die speciaal is ontwikkeld voor bewegingsherkenning.

Om het spel te beginnen, gaat de shopper op een gemarkeerde plaats staan voor de etalage. Door middel van lichaamsbewegingen start vervolgens de game waarin de speler een stier door een parcours loodsen. Daarbij worden punten verdiend. Het spel kan zeven dagen per week gespeeld worden. Periodiek worden de hoogste scores beloond met prijzen van elektronicaketen Media Markt.

Retailers maken steeds vaker gebruik van de mogelijkheden van gamification. Alle consumenten zijn volgens deskundige Horst Streck vatbaar voor het competitie-element van gamification. “We houden van competitie, van de beste willen zijn, van ons meten met anderen. Games bieden die uitdaging.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!