Bilder & De Clercq breidt online bestelconcept uit

Bilder & De Clercq start in februari 2015 een samenwerking met een tweede partner voor de Bilder & De Clercq Wall. “Vanaf volgend jaar gaan we op online gebied echt aan de weg timmeren”, laten oprichters Rogier Leopold en Diederik van Gelder dinsdag weten tijdens het VEDIS New Retail Champions Event 2014.

Sinds september kunnen werknemers van Google Nederland in hun kantoor op de Amsterdamse Zuidas via een bestelmuur producten van de foodretailer bestellen. Een order plaatsen kan ook via smartphones met behulp van de app. Wie de tweede partij voor de wall is, laten de oprichters in het midden, maar ‘het grote voordeel is dat de smartphone weet of de klant in het kantoor van Google of ABN AMRO is’.

Voor de Bilder & De Clercq Wall werkt de retailer samen met de start-up Yes.Tap, die onder meer werkt met NFC-technologie en snelle betaalmethoden ontwikkelt. Om gebruik te maken van de bestelwand moeten gebruikers de app van Bilder & De Clercq downloaden en eenmalig hun betaalgegevens invoeren. Daarna kunnen ze een bestelling plaatsen via de app of via het interactieve scherm. Daarbij selecteren ze via het touchscreen het gerecht naar keuze.

De bestelling staat direct in het scherm van hun smartphone, waarna ze met één handeling kunnen betalen. Gebruikers kunnen tot vier uur ’s middags een bestelling doorgeven. Een uur later staan de boodschappen klaar bij het pick-uppoint bij Google Nederland. Hoewel Bilder & De Clercq nadenkt over de mogelijkheden rond bezorging, is deze vorm van bestellingen clusteren erg handig, aldus Van Gelder. “Ik lever liever in één keer veertig tassen af dan veertig keer één.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!