Bilder & De Clercq stapt met Google in online bestellen

Bilder & De Clercq heeft zijn concept uitgebreid met een app en scherm waarmee consumenten via hun smartphone een maaltijd kunnen bestellen. Met de zogenoemde Bilder & De Clercq Wall op de Amsterdamse Zuidas kunnen medewerkers van Google Nederland veertien gerechten, wijn, desserts en borrelhapjes bestellen. Het project is door Bilder & De Clercq in samenwerking met de Canadese startup Yes.Tap ontwikkeld en in opdracht van Google Nederland uitgevoerd.

Om gebruik te maken van de Bilder & De Clercq Wall moeten gebruikers de app van de retailer downloaden en eenmalig hun betaalgegevens invoeren. Daarna kunnen ze een bestelling plaatsen via de app of via het interactieve scherm. Daarbij selecteren ze via het touchscreen het gerecht naar keuze. De bestelling staat direct in het scherm van hun smartphone, waarna ze met één handeling kunnen betalen. Yes.Tap heeft de user interface, user experience en technische implementatie verzorgd. De startup maakt onder meer gebruik van NFC-technologie.

“Met de Bilder & De Clercq Wall zijn we fysiek aanwezig op de werkplek, waarmee we het de consument nog makkelijker maken om snel een goede maaltijd op tafel te zetten”, stelt medeoprichter Diederik van Gelder van het foodconcept. Er kan tot vier uur 's middags besteld worden, waarna de boodschappen een uur later gekoeld bij Google klaarstaan. 

Medeoprichter Rogier Leopold van Bilder & De Clercq vertelt in het jubileumnummer van RetailTrends over het foodconcept. De RetailRookie heeft internationale ambities. “Als we mogen dromen, doen we dat van Antwerpen, Londen en Parijs”, aldus Leopold.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!