Afbeeldingen op social media worden shoppable

CoSign maakt het mogelijk om producten in afbeeldingen op social media direct te bestellen. De makers claimen dat CoSign de eerste app is die consumenten producten rechtstreeks vanuit de social media-kanalen laat kopen.

Verschillende retailers, waaronder Bloomingdale’s, Nordstrom en Swarovski maken gebruik van de mogelijkheden van CoSign, dat vooralsnog in de bèta-versie aangeboden wordt. Wanneer consumenten foto’s uploaden waarin producten van deze retailers te zien zijn kunnen zij deze taggen in de app. Vervolgens geven zij aan wat de producten kosten en waar het product te koop is. Deze tags zijn te zien voor hun volgers, ook als zij geen gebruik maken van CoSign.

Per getagd product ontvangen gebruikers van de app punten. Deze punten kunnen zij inleveren voor kortingen of tegoedbonnen bij de deelnemende retailers. Wanneer volgers een product daadwerkelijk kopen via de tag krijgt de uploader een commissie voor zijn doorverwijzing. Deze kan oplopen tot 35 procent van de aanschafprijs van het product, afhankelijk van de hoeveelheid aankopen via doorverwijzing.

Naast consumenten kunnen ook retailers hun posts voorzien van de shopable tags. Behalve kleding kunnen ook beautyproducten, babyartikelen, speelgoed, meubels en elektronische apparatuur getagd worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!