'Uber voor boodschappen' haalt 180 miljoen euro op

De Amerikaanse startup Instacart heeft meer dan 210 miljoen dollar opgehaald tijdens een investeringsronde. De boodschappendienst, die wordt omschreven als ‘Uber voor boodschappen’ verwacht nog eens tien miljoen dollar op te halen, waarmee het totaalbedrag uitkomt op 220 miljoen dollar (180 miljoen euro).

De investeringsronde is inmiddels gesloten, laat een ingewijde weten aan The Wall Street Journal. In totaal heeft Instacart volgens hem 230 miljoen dollar opgehaald. Door die investering is de boodschappendienst in één klap bijna twee miljard dollar waard. Na een kapitaalinjectie van 44 miljoen dollar in juni was Instacart nog zo’n vierhonderd miljoen waard.

Instacart stuurt zijn medewerkers na de bestellingen van de klant naar bestaande supermarktketens als Safeway en Whole Foods. Daar worden de orders verzameld, om die vervolgens vaak binnen twee uur naar de klant thuis te brengen. Concurrenten als Amazon en Walmart moeten voor hun sameday-deliverydienst juist een beroep doen op hun magazijnen.

Door zijn werkwijze vermijdt Instacart net als de bezorgdienst Google Express enkele operationele kosten. Zo hoeft de startup de producten niet te koelen of op te slaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!