Chocolate Company wil over vier jaar wereldwijd over zeventig tot negentig vestigingen beschikken. De ambitie was om in 2018 veertig winkels in binnen- en buitenland te hebben, maar mede-eigenaar Alexander de Ronde Bresser ziet ruimte voor het dubbele. Dat zegt hij in gesprek met RetailNews.
Het huidige winkelbestand van de foodretailer telt zeven vestigingen in Nederland en twee in Duitsland. Deze landen zijn de thuismarkt van Chocolate Company en daar ligt de focus voor uitbreiding. De Ronde Bresser ziet daarnaast ruimte voor acht tot vijftien winkels in Singapore en Maleisië. “We zijn hiervoor een partnership aan het sluiten met een masterfranchiser. Als dat eenmaal goed gaat, kan de groei heel snel gaan”, aldus De Ronde Bresser.
Door hier winkels te openen wil Chocolate Company een plek veroveren in deze groeimarkten. “Chocolade is een luxeproduct dat consumenten al snel aanschaffen als ze er financieel op vooruit gaan.” De Ronde Bresser wil het winkelbestand in Singapore en Maleisië enigszins beperkt houden, zodat 'het groeimodel beheersbaar blijft'. Vanuit deze landen lijkt daarnaast de stap naar China binnen handbereik. "Maar we zijn liever groot in Singapore dan een mier in China."
Chocolate Company schaalt ambitie naar boven bij
Gepubliceerd op 5 januari 2015 om 00:00
Reacties 0