Consumenten hebben in 2014 massaal de weg gevonden naar mobiele applicaties van retailers. Dat concludeert Flurry, nadat het analysebureau een jaar lang 2.079 biljoen applicatiesessies had gemonitord.
Het gebruik van mobiele apps steeg vorig jaar met gemiddeld 76 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Binnen de categorie shopping nam het aantal sessies op Android- en iOS-besturingsystemen met 174 procent het meeste toe. Bij applicaties die uitsluitend draaien op Android groeide het gebruik met 220 procent. ‘2014 was het jaar waarin retail groot werd op het mobiele kanaal’, aldus Flurry.
Consumenten openen de shoppingsapps vooral tijdens de lunch en wanneer ze onderweg zijn, blijkt verder uit de analyse. Rond acht uur ’s avonds is opnieuw een piek te zien in het gebruik. De stijging in het aantal applicatiesessies kan worden verklaard doordat shoppers zich steeds comfortabeler voelen bij shoppen via mobiele kanalen.
‘Retail vorig jaar groot geworden met apps’
Gepubliceerd op 8 januari 2015 om 12:00
Reacties 0