Albert Heijn heeft zijn prijzen het afgelopen halfjaar met gemiddeld 7,1 procent verlaagd. Dat blijkt uit een rondgang van consumentenprogramma Kassa bij de zes grootste supermarkten.
Voor de vergelijking werden bij Aldi, AH, C1000, Jumbo, Lidl en PLUS 27 producten van het huismarkt aangeschaft. In vergelijking met de vorige prijsvergelijking in juni 2014 daalden de prijzen bij Albert Heijn met ruim vier euro. “De supermarkt probeer op die manier Jumbo dwars te zitten”, aldus merkenstrateeg Paul Moers. Met deze resultaten is de Zaanse keten voor het eerst sinds de peiling van Kassa niet meer de duurste.
C1000 komt dit keer als duurste supermarkt uit de test, maar dat komt volgens de onderzoekers vooral doordat niet alle producten voorradig waren. Daarom werden kleinere verpakkingen aangeschaft, die in verhouding duurder waren. De prijs voor het totale boodschappenmandje bij C1000 kwam daarmee uit op 55,52 euro. De boodschappen bij discountketens Aldi en Lidl werden respectievelijk 3,1 en 5,2 procent duurder.
januari 2015 | juni 2014 | Verschil | |
Aldi | €41,05 | €39,76 | +3,1% |
Lidl | €43,74 | €41,57 | +5,2% |
Jumbo | €51,31 | €52,19 | -1,7% |
PLUS | €52,11 | €53,61 | -2,8% |
Albert Heijn | €52,34 | €56,40 | -7,1% |
C1000 | €55,52 | €54,99 | +1,0% |
Reacties 0