Kijkshop is in enkele filialen gestart met een app waarin klanten hun kassabonnen kunnen bewaren. De retailer is daarvoor een samenwerking aangegaan met de start-up Tomirrow.
De intentie is om de app dit jaar uit te rollen naar alle vestigingen. Zo wil Kijkshop zijn klanten extra service aanbieden, die volgens coo Robin Tichler verder gaat dan commerciële redenen. “Klanten kunnen de garantie op producten beter beheren en gemakkelijker ruilen”, stelt hij. “Het helpt de loyaliteit tussen retailer en consument te versterken.”
Klanten dienen zich voor de app te registeren, wat indien gewenst anoniem kan. “Bij de kassa van deelnemende winkels wordt een barcode gescand, waarna de kassabon gedigitaliseerd opgeslagen wordt”, legt ontwikkelaar Bernard van der Vloed uit. Zij kunnen ook pushberichten krijgen, maar volgens hem alleen bij belangrijke informatie als een terugroepactie of voor het beschikbaar stellen van handleidingen.
Tomirrow denkt voor de toekomst aan meer omnichanneltoepassingen. Zo wil de start-up gebruikers laten klikken naar andere relevante producten, producten laten registreren of aankopen meteen laten verzekeren. Ook Kijkshop ziet mogelijkheden om op termijn meer te integreren met de app. “Voor ons is dat ons digitale spaarprogramma, net als een mobiele betaaloplossing”, aldus Tichler.
Reacties 0