Amazon test pop-over op mobiel

Amazon test een nieuw mobiel affiliateprogramma om consumenten vanuit een artikel of blog tot een aankoop over te halen. Dit doet de internetreus in samenwerking met een aantal van zijn publishing partners.

Via het zogenoemde Mobile Popover-programma zien lezers van een artikel of blog een pop-over. De Mobile Popover-software herkent links in artikelen en blogs en maakt hierbij automatisch een banner die over het betreffende product in de tekst valt. In de banner ziet de lezer informatie over het product, waaronder de prijs, klantrecensies en verzenddetails. De dienst haalt deze informatie op bij Amazon.com. Klikt de lezer op de banner, dan wordt hij of zij direct naar de mobiele productpagina op het e-commerceplatform gebracht. 

De partners ontvangen een vergoeding op basis van de omzet van een verkocht product. Dit is, afhankelijk van het product, tussen de één en tien procent. Hetzelfde tarief hanteert Amazon in zijn bestaande affiliateprogramma. De nieuwe dienst wordt tijdens de pilotfase getest door een geselecteerd aantal publishers. Amazon verwacht veel van de dienst omdat het concern sinds een aantal jaar een enorme groei ziet in het aantal verkopen via mobiel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!