Tesco stoot digitale diensten af

De Britse supermarktketen Tesco heeft ook zijn digitale muziekdienst van de hand gedaan. De retailer verkocht afgelopen jaar ook zijn videodienst Blinkbox. 

Muziekdienst Blinkbox Music is ontstaan uit een samenwerking tussen Tesco en ex-Genesis zanger Peter Gabriel. Het platform is verkrijgbaar in twintig landen en staat standaard op smartphones van producent Lenovo. De nieuwe eigenaar van het platform is het Australische Guvera. Hoeveel zij ervoor betalen is onbekend.

Naast zijn muziek- en videodiensten stopt Tesco ook zijn breedbandinternetprogramma en e-booksplatform. Tesco schrapt de diensten omdat het moet snijden in de kosten na tegenvallende resultaten in 2014. De retailer wil zijn kosten met 250 miljoen pond (319 miljoen euro) per jaar terugdringen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!