Nespresso investeert flink in retailnetwerk

Nespresso opent dit jaar meerdere filialen op A-locaties in verschillende grote steden in Nederland. De eerste nieuwe Boutique opent begin maart in Maastricht, waarna in de zomer vestigingen in Utrecht en Rotterdam volgen. “Nooit eerder investeerde Nespresso binnen zo’n korte tijd zoveel in haar retailnetwerk”, aldus boutique network director Herman Rooswinkel.

Rooswinkel spreekt van een grote stap voor Nespresso. “De keuze om meer eigen Boutiques te openen is gedreven door de wens om consumenten in een persoonlijke sfeer te ontvangen”, stelt hij. Daarnaast wil Nespresso hen extra mogelijkheden bieden om het merk te leren kennen. Zo gingen eind vorig jaar de Nespresso Masterclasses van start, waarbij klanten kunnen kiezen uit twee workshops rond koffie.

Nespresso is momenteel met zeven vestigingen in ons land actief. Hoeveel Boutiques er dit jaar worden geopend, is onduidelijk. "Over exacte aantallen kan ik geen uitspraken doen", laat een woordvoerder weten aan RetailNews. De overige winkelopeningen worden volgens haar op korte termijn gecommuniceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!