Chocolate Company sluit contract voor winkels in Singapore

Chocolate Company heeft een contract getekend met een masterfranchiser die de formule in Singapore in de markt gaat zetten. Naar verwachting openen er binnen anderhalf jaar twee vestigingen van de chocoladeketen in het Aziatische land. Dat vertelt mede-eigenaar Alexander de Ronde Bresser in het februarinummer van RetailTrends.

De Ronde Bresser vertelde eerder al dat er gesprekken gaande waren met een potentiële masterfranchiser. Hij ziet ruimte voor zeker acht winkels in het land. Chocolade is in deze groeimarkt een ‘small affordable luxury’ dat mensen al snel aanschaffen als het hen financieel wat beter gaat, aldus De Ronde Bresser.

In ons land wil Chocolate Company groeien door onder meer shop-in-shops te openen. Zo trok de foodretailer in december in bij fashionretailer SETS in De Pijp in Amsterdam. Dit is een pilot, maar De Ronde Bresser gelooft naar eigen zeggen heilig in de vervaging van concepten. “In de loop van dit jaar gaan we dergelijke samenwerkingen daarom uitbouwen bij andere retailers die zich richten op funshopping.”

Met een blurred concept kunnen retailers hun klanten een ervaring bieden die online spelers niet hebben, aldus De Ronde Bresser. Die visie speelt mee in het storedesign van de winkels. “We zijn eigenlijk een chocoladecafé alias winkel en niet andersom.” Kijk op RetailWatching.nl voor een inkijkje in de winkels van Chocolate Company.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!