Nieuwe winkelwagen zorgt voor smart shopping

Ontwikkelaar Cambridge Consultants werkt aan een slimme winkelwagen die is voorzien van bluetooth. Daardoor kunnen ze tot op een meter nauwkeurig herkend worden in een supermarkt.

De sensoren vertellen retailers waar hun klanten zich bevinden in de winkel. Hierdoor kunnen zij hen direct aanbiedingen sturen die van toepassing zijn op producten in hun directe omgeving. Daarnaast kunnen zij zien wanneer klanten naar de kassa gaan. Met deze informatie kunnen zij extra kassa’s openen om lange wachtrijen te voorkomen.

De sensoren kosten rond de 7,50 euro per winkelwagen en voorzien in hun eigen energiebehoefte. Ze wekken de benodigde stroom op middels de wielen van de winkelwagen. Hierdoor hoeven er ook geen batterijen vervangen te worden.

De bluetoothontvangers worden aangestuurd middels in de winkel geplaatste beacons. Data van de winkelwagens wordt doorgestuurd naar de supermarktserver of naar een cloudomgeving. Deze informatie kan vervolgens benaderd worden voor analyse. Daarnaast kan de informatie gebruikt worden om routes door de winkel te optimaliseren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!