Marqt heeft sinds afgelopen voorjaar pilots lopen met Speakap in zijn winkels in Amsterdam, Haarlem en Rotterdam. “Een combinatie van WhatsApp en Facebook”, omschrijft de retailer het besloten sociaal platform in het februarinummer van RetailTrends.
Speakap wordt door alle medewerkers van Marqt gebruikt, alsmede winkelmanagers en versboeren. Die stonden in eerste instantie niet te springen om ‘weer een communicatiekanaal’, zegt Caspar Ruterink, verantwoordelijk voor de interne communicatie bij de winkelketen. Het platform vervangt echter e-mail, en ook het printje van het rooster moet volgens hem van de muur. “Online communiceren we alléén via Speakap.
Met het platform kan de retailer ‘de zaterdagcollega’s beter informeren over wat er doordeweeks speelt’, stelt hij. “We hebben een overzichtelijke, platte organisatie, maar merkten dat de communicatie en betrokkenheid nog beter kon.” De retailer onderzoekt nu of het platform dit jaar naar alle twaalf vestigingen wordt uitgerold.
Speakap is in 2009 ontwikkeld en van Nederlandse makelij. Ook ondernemers van onder meer PLUS maken gebruik van het platform. In RetailTrends 2 wordt dieper ingegaan op deze nieuwe manier van communiceren op de winkelvloer. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0