HEMA zal de prijs van zijn basisproducten met tientallen procenten verlagen. Dat zegt verkoopdirecteur Rob Heesen in gesprek met radioprogramma Dit is de Dag. “Als we de prijs verlagen, zal dat een substantiële prijsverlaging zijn.”
De winkelketen maakte woensdag via paginagrote advertenties bekend dat klanten mee mogen beslissen over prijsverlagingen. “Ze kunnen niet de prijs bepalen, maar wel van welke iconische HEMA-producten wij de prijs moeten verlagen”, aldus Heesen. Afhankelijk van het soort product gaat de prijs met twintig tot vijftig procent omlaag, stelt hij in het Algemeen Dagblad.
De tijd van zenden vanuit het bedrijf is volgens Heesen voorbij. Zo roept de retailer ook een klantenpanel in het leven. “We willen graag de dialoog met onze klanten aangaan.”
De prijsverlagingen maken onderdeel uit van de nieuwe strategie van HEMA, die vorig jaar werd ingezet. Afgelopen zomer werden alle winkels vernieuwd en voorzien van een nieuwe indeling en een nieuw assortiment van ‘betaalbare cadeautjes’. Dat heeft volgens Heesen al geresulteerd in meer bezoekers in de winkels.
Reacties 0