Carrefour krijgt eigen boodschappenscanner

Klanten van Carrefour in België kunnen hun gewenste boodschappen binnenkort thuis inscannen. De supermarktketen introduceert daarvoor in navolging van onder meer Amazon en Waitrose een eigen boodschappenscanner onder de naam Connected Kitchen.

De artikelen worden na het scannen toegevoegd aan het online boodschappenlijstje van de klant. Hij kan daarnaast artikelen toevoegen door die in te spreken. De stemherkenningstechnologie herkent het product en voegt dit vervolgens toe aan het boodschappenlijstje.

Wanneer de klant zijn boodschappenlijstje compleet heeft kan hij deze online bevestigen, waarna Connected Kitchen de bestelling doorgeeft aan de dichtstbijzijnde vestiging van Carrefour. Daar kan de klant zijn bestelling afhalen.

Connected Kitchen komt voort uit een samenwerking tussen Carrefour en ontwikkelaar Worldline. Het systeem bevindt zich vooralsnog in de testfase, maar moet binnen enkele weken beschikbaar zijn voor de klant. Het wordt momenteel door medewerkers van Carrefour en een klantpanel getest.

De scanner gaat ongeveer vijftig euro kosten en herkent tot 1,3 miljoen barcodes. Dit omvat ook huismerkproducten van concurrenten. Wanneer de consument zo’n code scant krijgt hij van Carrefour een eigen alternatief voorgesteld. Bekijk een video van de Connected Kitchen op RetailWatching.

RetailTrends