Coolblue is donderdag tijdens de Nationale Thuiswinkel Awards 2015 uitgeroepen tot Beste Webwinkel van Nederland. De retailer versloeg Wehkamp, Independer en bol.com, dat de prijs de vorig jaar in ontvangst mocht nemen. Coolblue wordt als winnaar afgevaardigd naar de European E-commerce Awards, die in juni worden uitgereikt.
De prijs is toegekend door een vakjury, bestaande uit experts uit de branche en redacteuren van mediapartners. "Dit bedrijf heeft een obsessieve en excessieve focus op het blij maken van klanten", verklaart juryvoorzitter Arjen Bonsing. De vakjury deelde verder awards uit voor de Beste Startende Webwinkel, Beste Mobiele Webwinkel en Cross Border E-commerce Award aan respectievelijk Proforto.nl, bol.com en Hotelspecials.de.
Coolblue won verder evenals vorig jaar de publieksprijs in de hoofdcategorie Elektronica & Telecom. De winnaars van de Publieksprijzen XL (voor webwinkels met een jaaromzet hoger dan vier miljoen euro) zijn bepaald door een online panel van GfK, gecombineerd met 48 duizend beoordelingen uit kwalitatief consumentenonderzoek onder eigen klanten.
Winnaars Publieksprijzen XL
Reizen & Vrije tijd | Corendon.nl |
Mode | TopVintage.nl |
Levensmiddelen & Persoonlijke verzorging | Superwinkel.nl |
Financiële & Persoonlijke diensten | AfterPay.nl |
Huis, Hobby & Cadeau | Kookwinkel.nl |
Elektronica & Telecom | Coolblue.nl |
Warenhuizen | Bol.com |
Winnaars Vakprijzen
Beste Startende Webwinkel | Proforto.nl |
Beste Mobiele Webwinkel | Bol.com |
Cross Border E-commerce Award | Hotelspecials.de |
Reacties 0