Den Haag steekt miljoenen in 'winkelstad van de toekomst'

De gemeente Den Haag trekt zes miljoen euro uit voor het realiseren van een toekomstbestendige winkelstad. Daarbij ligt de nadruk op het toepassen van nieuwe technieken en het versterken van het aanbod van ‘lokale helden’. Dat staat in het actieprogramma Den Haag Winkelstad 2015-2018, dat door het college naar de gemeenteraad is gestuurd.

Met de zes miljoen euro wil de gemeente het winkelen ‘nog aantrekkelijker maken voor de moderne consument en ondernemer’. “Het gaat heel goed met Den Haag Winkelstad, maar we moeten wel blijven investeren zodat we kunnen inspelen op veranderende behoeften van de consument”, stelt wethouder Karsten Klein van stedelijke economie.

De gemeente gaat het gevecht tegen leegstand aan door voorzichtig te zijn met nieuwe winkels op ongewenste locaties en moeilijke winkelgebieden om te vormen naar andere functies. Daarnaast wil Den Haag nieuwe winkels aantrekken, pop-up stores ruim baan geven en zijn er middelen uitgetrokken om in zeven winkelgebieden extra te kunnen investeren.

Verder worden er projecten gelanceerd op het gebied van ‘smart shopping’, zoals mobiel betalen en de online vindbaarheid van winkels. Tevens komt er een Store of the Future, waar consumenten en bedrijven met nieuwe technologieën kunnen ervaren hoe winkelen in de toekomst eruit ziet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!