JCPenney start koopproces na productfoto

De mobiele app van JCPenney laat klanten producten aanschaffen nadat zij er een foto van hebben genomen. De retailreus maakt hierbij gebruik van software van ontwikkelaar Slyce.

Gebruikers van de app starten hun zoektocht naar het gewenste product wanneer zij een foto maken van het artikel. De app zoekt vervolgens of het artikel leverbaar is vanuit de webwinkel van JCPenney. Is dit niet het geval, dan toont de app een alternatief wat wel leverbaar is. Vervolgens kan het artikel direct aangeschaft worden.

De software werkt ook op computers. Wanneer consumenten tijdens het surfen op het web een productfoto zien kunnen zij deze direct ‘shoppen’ door er simpelweg op te klikken. Een browserplugin zorgt er vervolgens voor dat zij op de productpagina in de JCPenney webwinkel terechtkomen. Daar kunnen zij het artikel direct bestellen.

De techniek van de Canadese ontwikkelaar Slyce wordt ook gebruik door andere retailers als Neiman Marcus en Tilly’s. Slyce analyseert de foto en matcht deze aan de duizenden productafbeeldingen die het in zijn database heeft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!