De Nederlandse supermarkten zien hun omzet rond Pasen stijgen tot 765 miljoen euro. Dat is 2,5 procent meer dan vorig jaar, voorspelt het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).
Nederlandse consumenten tasten volgens het CBS net als met Kerst in de buidel om tijdens de feestdagen een paasmaaltijd op tafel te zetten. De kerstomzet kwam in 2014 uit op 724 miljoen euro.
Marktonderzoeker GfK verwacht dat de paasomzet met 774 miljoen euro drie procent hoger uit komt dan in 2014. In 2013 boekten supermarkten nog een recordpaasomzet van 779 miljoen euro.
Dit jaar zijn alle huismerkpaaseitjes in ons land voor het eerst van duurzame cacao gemaakt. In 2010 werd een intentieafspraak gemaakt om uiterlijk in 2025 alle huismerkproducten met duurzame cacao te produceren. De supermarkten werken hiervoor samen met onder meer Max Havelaar en UTZ Certified.
‘Paasomzet pakt 2,5 procent hoger uit’
Gepubliceerd op 31 maart 2015 om 11:14
Reacties 0