Plus voorziet supermarkt van nieuw concept

Plus heeft een Arnhemse supermarkt heropend met nieuwe elementen, waaronder een horeca-afdeling. De vestiging heeft daarnaast een andere indeling dan reguliere Plus-supers.

De versproducten staan bijvoorbeeld voor in de winkel, terwijl de kruidenierswaren achterin staan. Verder is meer ruimte voor storytelling door aan de hand van signing productinformatie te geven.

De vestiging in de binnenstad is omgebouwd naar een winkel die zich vooral richt op passanten. Zo kunnen klanten voor in de winkel broodjes bestellen die ter plekke worden bereid. Die kunnen in een zitgedeelte worden genuttigd. Met de introductie van een horeca-afdeling wil de supermarkt inspelen op de veranderende behoefte van klanten. “Plus zal in de toekomst veel meer aan horeca moeten ruiken”, zegt formulemanager Robér Delver tegen Distrifood.

De winkel is volgens Delver een clustering van Briljant-elementen aangevuld met nieuwe onderdelen. “Noem het geen stadswinkel. Het blijft een volwaardige Plus-winkel voor alle boodschappen.” Het concept kan volgens hem worden uitgerold naar meer vestigingen. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!