Ahold heeft de afgelopen jaren rond de negenhonderd miljoen euro geïnvesteerd in het verbeteren van de winkelervaring. “We moeten niet vergeten dat de meeste klanten hun boodschappen nog steeds gewoon in onze winkels doen”, liet ceo Dick Boer woensdag weten bij de aandeelhoudersvadering.
Albert Heijn introduceerde in februari in Eindhoven een uitgebreide en vernieuwde XL-vestiging, met veel nieuwe versafdelingen. Deze winkel is volgens Boer een mooi voorbeeld van hoe de retailer zowel zijn klanten als personeel probeert te inspireren. “Sommige concepten die we in Eindhoven hebben geïntroduceerd, gaan we ook in andere winkels toepassen.”
Ahold heeft dit jaar als doel zijn supermarkten verder te versterken. Daarvoor wordt geïnvesteerd in een nog betere klantbeleving, met nieuwe producten en goed opgeleide medewerkers als pijlers. “We werken niet alleen aan verbetering van de waardepropositie in onze winkels, maar ook aan de prijsperceptie”, vult Boer daarbij aan. Ahold kampt volgens zijn topman namelijk nog altijd met economische onzekerheid en een zeer prijsbewuste consument.
Albert Heijn verlaagde de afgelopen maanden al de prijzen van honderden producten, hoewel de retailer daarbij zelf blijft spreken van ‘reguliere prijsschommelingen’. Jumbo verlaagde zijn prijzen eveneens en wijst consumenten via paginagrote advertenties op het prijsverschil. “Albert Heijn is een beetje kwetsbaar. Daar maakt Jumbo gebruik van”, aldus marketingstrateeg Paul Moers.
Reacties 0