Specsavers aast op uitbreiding via partners

Specsavers wil zijn winkelbestand vergroten door nog veertig tot vijftig optiek- en retailpartnerstores te openen. Dat vertelt country director Julie Perkins op RetailWatching.

De Britse optiekketen beschikt over 118 winkels in ons land en neemt na Pearle en Hans Anders de derde plek in de markt in. Perkins ziet ruimte om het winkelbestand van Specsavers de komende twee jaar uit te bouwen naar 135 vestigingen en eventueel tot 150. “Klanten moeten binnen twintig minuten bij één van onze vestigingen kunnen zijn”, legt ze uit.

Binnen het huidige winkelbestand werkt Specsavers in zeventig vestigingen samen met zowel een retail- als optiekpartner. De optiekpartner stuurt bijvoorbeeld het opticienteam aan, terwijl de retailpartner zich bezighoudt de winkelvloer en –personeel. “Beide partners maken dus gebruik van hun eigen specialisme. We willen ons winkelbestand in Nederland met nog veertig tot vijftig van deze combinatie optiek- en retailpartnerstores uitbreiden."

Op RetailWatching vertelt Julie Perkins meer over dit model. Daarnaast gaat ze in op Specsavers’ online aanpak nu etailers als Warby Parker en Ace&Tate aan de weg timmeren. "We zijn niet zo arrogant om te denken dat e-commerce geen gevolgen gaat hebben voor ons."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!