Maaltijdboxaanbieder Marley Spoon heeft 3,5 miljoen dollar groeigeld opgehaald om de overstap naar de Verenigde Staten te maken. De Duitse speler was voorheen alleen in zijn eigen land, Nederland en Groot-Brittannië actief.
Marley Spoon kreeg eerder miljoeneninvesteringen van de gebroeders Samwer, die ook aan de wieg van onder meer Zalando stonden. De nieuwe kapitaalinjectie is afkomstig van Lakestar, dat veel potentie zegt te zien in de direct-to-consumer business in de levensmiddelenindustrie. “Het team van Marley Spoon heeft laten zien dat zij in staat zijn een snel groeiende internationale e-commerce business te kunnen opzetten”, aldus partner Henrik Persson.
Marley Spoon gaat met in het noordoosten van de Verenigde Staten van start met zijn bezorgservice. Zo kunnen inwoners van New York, Washington DC en Boston zich voor een box aanmelden.
Marley Spoon biedt ingrediënten voor gerechten van chef-koks aan en laat zijn klanten in tegenstelling tot concurrenten als HelloFresh zelf de inhoud van de foodbox bepalen. “Wij voorzien de klant maar in één behoefte en doen dat heel goed. Wat Amazon deed met de boekenmarkt en Zalando met de kledingbranche willen wij doen in de voedingsmiddelensector”, liet oprichter Fabian Siegel eerder al weten.
Reacties 0