Boodschappenapp vertrouwt op 'community power'

Sjoprz helpt consumenten bij het zoeken naar goedkope en gezonde boodschappen. De app laat gebruikers thuis of in de winkel een product scannen, waarna te zien is welke ingrediënten dat bevat en welke voedingswaarde het heeft. Daarnaast toont de app wat het product kost in diverse winkels.

De app is na drie jaar van ontwikkeling in de bètafase. Daarmee kunnen consumenten de app gebruiken om te ervaren of de app functioneert. Sjoprz maakt gebruik van een community power-model. "We hebben al meer dan zestigduizend artikelen en heel veel prijzen en voedingswaardes, maar het wordt nog completer en actueler naarmate meer consumenten de app gebruiken", aldus oprichter Gaspard Jaspars tegenover het Eindhovens Dagblad. Testers van de app wordt dan ook actief gevraagd om ontbrekende informatie toe te voegen. Deze wordt door het team achter Sjoprz gevalideerd en aan de app toegevoegd.

Geen enkele supermarkt heeft vooralsnog gegevens verstrekt aan Sjoprz. "Wij willen transparantie creëren zodat iedereen zelf een keuze kan maken. Supermarkten zijn daar nog niet blij mee", zegt Jaspars. De oprichter denkt dat supermarkten dit te bedreigend vinden. "Misschien worden bepaalde supermarkten wel minder populair als de consument door heeft wat het wekelijks in zijn portemonnee scheelt als hij uitkient waar hij zijn boodschappen doet."

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends