​Klantinzichten door koppeling tussen kassa en camera

Het Nederlandse bedrijf Conclusion geeft retailers inzicht in zowel het offline en online klantgedrag. Dit doet het platform door de koppeling te maken tussen kassasystemen en camerabeelden.

De ontwikkeling komt voort uit een partnerschap dat Conclusion sloot met Axis Communications en Vizualize. Conclusion biedt retailers al langer informatie over klantgedrag in webshops. Het nieuwe platform maakt gebruik van camera's van Axis Communications. Deze leveren HD beeldkwaliteit en zijn uit te breiden met functionaliteiten voor detectie, herkenning en identificatie. Vizualize is gespecialiseerd in systemen die mensen tellen, winkelend publiek tracken en het gedrag in winkels meten.

Online retailers weten volgens Conclusion veel over het gedrag van hun klanten en passen daar voortdurend hun webshops op aan. Retailers met fysieke winkels hebben vaak juist weinig informatie. 'Door camerasystemen, camera's en software aan elkaar te koppelen geven wij hen nu de mogelijk om dit ook in kaart te brengen', aldus het bedrijf.

Het platform geeft retailers inzicht in hoe lang klanten in de winkel zijn en wanneer zij een winkel bezoeken. Daarnaast wordt duidelijk welke producten een klant bekijkt, hoe lang hij een product bekijkt en welke route hij door de winkel neemt. Dit gedrag wordt getoond in een dashboard. De informatie wordt verrijkt met data uit het kassasysteem. Hierdoor kunnen retailers bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor een toename van de omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!