Shyp maakt online retouren gemakkelijker

Logistiek dienstverlener Shyp heeft een nieuwe variant aan zijn retourproces toegevoegd voor online retouren. Voor het zogenoemde Shyp Returns geven klanten via de app aan dat ze een online bestelling willen terugsturen.

Om de koerier een idee te geven van de grootte van het product uploaden gebruikers van de dienst een foto van het item. De koerier haalt het product vervolgens binnen twintig minuten op, waarna hij het gehele retourproces uit handen neemt van de klant. Dit kost de klant vijf dollar per retour. Shyp Returns werkt inmiddels samen met vijftien van de grootste etailers in de Verenigde Staten, waaronder Amazon, Gap en Target.

Shyp is in eerste instantie bedacht om artikelen terug te brengen naar fysieke retailers in de omgeving van San Francisco. Met Shyp Returns wil de dienstverlener ook webwinkels bedienen. Shyp is inmiddels ook beschikbaar in New York en Miami. Daarnaast werkt de startup aan een uitbreiding naar Los Angeles.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!