Alibaba gaat dit jaar nieuwe buitenlandse diensten ontwikkelen. Internationale uitbreiding heeft namelijk grote prioriteit, zei de nieuwe ceo Daniel Zhang in een presentatie aan het personeel.
De etailer roept daarnaast een speciaal team in het leven om de bedrijfscultuur te internationaliseren. Het Chinese internetbedrijf wil internationaal talent aantrekken uit 'werelden die niet op elkaar lijken'. Alleen dan is het concern een lang leven beschoren, aldus Zhang. “We moeten de tijd nemen om hen te leren begrijpen, hun gewoonten en de culturele verschillen te begrijpen en hun manier van denken. Dit is hoe we een echt internationaal bedrijf kunnen worden."
Alibaba ziet Europa als een belangrijke markt, vertelde directeur international e-commerce Ken Ardali van Alibaba in een interview in EtailTrends 3. "We willen het Chinese ecosysteem dat we ontwikkeld hebben in kleine stapjes doorontwikkelen voor de Europese markt", aldus Ardali. Hij voorziet daarnaast een toename in het aantal Nederlandse retailers dat zich gaat aansluiten bij Alibaba-onderdeel Tmall Global. De e-commercegigant is hierover met verschillende grote retailers in gesprek. G-Star, Flinders en Holland at Home zijn al actief op het platform.
Alibaba geeft expansie prioriteit
Gepubliceerd op 17 mei 2015 om 22:00
Reacties 0