'Zondagbezorging ingeburgerd onder online shoppers'

De zondag is inmiddels een vaste bezorgdag voor online bestellingen geworden. Dat zegt ceo Herna Verhagen van PostNL tegen BNR.

PostNL ging eind augustus van start met zondagbezorging in samenwerking met Coolblue en de webwinkels van BAS Group. Destijds liet de logistieke speler al weten de dienst begin 2015 beschikbaar te maken voor alle webwinkels wanneer de test succesvol zou verlopen. Sinds november is de zondag een reguliere bezorgdag. "We kijken daarbij wel heel erg naar hoeveel volume je op zondag kan bezorgen", aldus Verhagen. "Zondag is toch een andere dag dan de andere dagen van de week."

PostNL ziet daarnaast dat de consument op zondag vaak zelf zijn order in ontvangst kan nemen. Wie immers deze dag selecteert voor bezorging, zorgt dat hij thuis is. "Want je hebt zelf aangegeven dat je het heel graag wil hebben. " Naar verwachting introduceren in het tweede kwartaal meer partijen de mogelijkheid om bestellingen op zondag te laten bezorgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!