Beddenwinkelketen Auping wil met een vernieuwd businessmodel weer omzetgroei realiseren. De retailer zag zijn omzetten de afgelopen decennia stagneren als gevolg van een gebrek aan flexibiliteit en efficiëntie, aldus algemeen directeur Aart Roos.
Roos trad drie jaar geleden aan bij Auping en haalde flink de bezem door het concern. Zo is de productie van drie fabrieken in Nederland naar één fabriek in Deventer gebracht, die dinsdag officieel is geopend. Er wordt nu efficiënter geproduceerd, stelt Roos, met besparing van diesel, fijnstof, tijd en geld tot gevolg. “Verspilling waar niemand blij van wordt en waar geen klant voor wil betalen." Auping maakt zijn bedden voortaan op basis van bestellingen, met lagere voorraden als gevolg. De levertijd is daarnaast verkort doordat productonderdelen zijn gestandaardiseerd.
De maatregelen moeten weer voor groei zorgen bij de keten, dat een jaaromzet van 65 miljoen euro heeft. Het gebrek aan groei van de laatste jaren is funest, aldus Roos. "Zonder groei zijn er ook geen extra middelen om te investeren in klantgerichte innovatie.'' Hij verwacht dat de omzet tegen het einde van dit jaar weer zal stijgen.
Reacties 0