MS Mode gaat nog dit jaar haar winkels in Europa voorzien van internetzuilen met een betaalsysteem. De zuil biedt vanuit de winkel toegang tot de webshop van de modeketen, waarin de gehele collectie verkrijgbaar is.
Na de bestelling van kleuren of maten die in de winkel niet voorradig zijn, kunnen klanten kiezen de bestelling de volgende dag thuis of in de winkel te laten bezorgen.
Met deze service zet MS Mode naar eigen zeggen een belangrijke stap naar een nog betere klantbeleving. De introductie volgt na een succesvolle testfase in tien winkels, legt directeur marketing en e-commerce Noor de Bruijn van MS Mode uit. “In de afgelopen weken zijn er 75 winkels voorzien van internetzuilen en in de loop van dit jaar volgt de rest."
Volgens MS Mode besteden vaste klanten, de zogenaamde card members, die zowel online als offline shoppen, gemiddeld drie keer zoveel als klanten die alleen online kopen. Ook geven ze anderhalf keer zoveel uit als puur fysieke winkelklanten. “De omnichannelklant koopt vooral váker", aldus De Bruijn.
MS Mode is met ruim vierhonderd winkels vertegenwoordigd in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje en Duitsland. Elk land heeft zijn eigen webshop. De online omzet moet de komende jaren uitgroeien tot zeker twintig procent van de totale jaaromzet.
Reacties 0