​Bugaboo boort nieuwe markten aan

Bugaboo lanceert volgend jaar een nieuw mobiliteitsproduct. “We hebben het al vaker gezegd, maar volgend jaar gaat het echt gebeuren", vertelde cso Mieke Veldhuis donderdag tijdens het congres Trends en Transities in Retail plaatsvond, zonder verdere details te onthullen.

Bugaboo staat vooral bekend om zijn kinderwagens, maar is volgens Veldhuis een ontwikkelaar van mobilteitsconcepten. Zo verkoopt de retailer ook fietsen. De producten van Bugaboo worden in 52 landen bij 2500 retailers verkocht. Daarnaast beschikt de speler over twee brandstores in Amsterdam en Berlijn.

Sinds deze week experimenteert Bugaboo daarnaast met een leaseconcept. Consumenten kunnen via Bugaboo Flex Plan een tweedehands kinderwagen of accessoires leasen. Een keer per jaar kunnen ze een andere kinderwagen kiezen, 'als bijvoorbeeld de tweede op komst is'. “We zien dat klanten minder behoefte hebben aan bezit, maar toegang tot een product belangrijker gaan vinden", aldus Veldhuis.

Tweedehands producten zijn daarnaast voor retailers een enorme kans, stelt Veldhuis. Toen Bugaboo enkele jaren na de start signaleerde dat zijn eerste klanten hun kinderwagen weer van de hand deden, vreesde het merk dat de verkopen zouden inklappen. Dat bleek ongegrond, aldus Veldhuis. “Via onze online outlet zijn we ook bezig met refurbished producten en je kan er veel business uit halen. Consumenten die een tweedehands product kopen, zijn ook ambassadeurs voor een merk."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!