​Media Markt test visie op 'winkel van de toekomst'

Media Markt draait in acht Nederlandse winkels een pilot met besteltablets. Dat vertelt directeur Barry van Ruiven van Media Markt Nederland in het juninummer van RetailTrends. “Eigenlijk testen we een visie op de 'winkel van de toekomst".

Door het volledige productaanbod via tablets aan te bieden wil Media Markt zijn vele vloermeters elastisch maken. Dat moet over drie jaar leiden tot een '360o-winkel', aldus Van Ruiven. “De klant bepaalt zelf hoe, waar en wanneer hij ons opzoekt – en wij zijn er voor hem, zo snel als hij wil."

Media Markt overweegt onder meer om met één-uursbezorging van start te gaan. Van Ruiven wijst er op dat de retailer met zijn vijftig winkels in elk deel van Nederland vertegenwoordigd is. “Vanuit de winkelvoorraad kan een onlineklant prima binnen één uur zijn bestelling ontvangen."

De elektronicaketen neemt zijn tijd voor het testen van de winkel van de toekomst, benadrukt de directeur. “Ik kan nog niet zeggen wanneer we het concept landelijk uitrollen."

Barry van Ruiven vertelt in het juninummer van RetailTrends meer over innovaties 'waar zijn hart sneller van gaat kloppen'. Zo wordt in Utrecht geëxperimenteerd met taxiritten binnen de stad en biedt de gerestylde winkel in Hengelo een lounge area. Het juninummer verschijnt deze week. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!