​Media Markt: 'De traditionele retail is overleden'

Media Markt werkt aan een caféconcept, dat nog dit jaar in een van zijn vestigingen geopend wordt. Dat vertelt directeur Barry van Ruiven in het juninummer van RetailTrends. “Winkelen is leuk, maar alleen als je een leuke winkel hebt."

In het Media Markt Café kunnen klanten genieten van een goede kop koffie, terwijl de retailer zijn nieuwe telefoon installeert met apps of kleine reparaties uitvoert. “Winkelen moet weer een feestje worden", aldus Van Ruiven.

Media Markt Nederland werkt volgens Van Ruiven aan 'service 2.0', waarbij consumenten met extra diensten, service, accessoires, content en beleving verleid moeten worden. Zo werd deze maand het abonnement 'Altijd Aan' geïntroduceerd, waarbij klanten bij problemen thuis geholpen worden.

De retailer staat volgens hem geen seconde stil, omdat klanten niet zoals vroeger vanzelf binnenkomen. “Die traditionele retail is overleden." Retailers moeten volgens de topman met elkaar samenwerken om retail weer leuk te maken. Zijn handen jeuken, als hij sommige winkeliers bezig ziet. “Dan denk ik: jongens, kom op, ga met elkáár aan de slag, maak van retail een beleving. Elk winkelcentrum in Nederland zou een experience centre moeten worden, vind ik."

De directeur van Media Markt Nederland vertelt in het juninummer hoe de elektronicaketen er over drie jaar uitziet en hoe dit past binnen zijn pijlers prijs en assortiment. Lees het volledige interview met Barry van Ruiven in RetailTrends. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!