Supermarktketen Lidl gaat in 2018 met tientallen vestigingen de Amerikaanse markt betreden. Met die stap wil moederconcern Schwarz Gruppe zijn omzet van ruim 79 miljard euro laten doorgroeien naar honderd miljard euro in 2020. Dat laat het management weten aan het Duitse zakenblad Manager Magazin.
De uitbreiding van Lidl is een belangrijk onderdeel van de groeiplannen van Schwarz Gruppe, waarvoor een miljard aan investeringen wordt uitgetrokken. De positie van de winkelketen moet in bestaande markten worden versterkt, door vestigingen te vergroten en moderniseren. Daarnaast wordt de stap naar nieuwe markten gemaakt, waaronder de Verenigde Staten. "We willen de Amerikaanse markt geleidelijk betreden", aldus ceo Sven Seidel. "Daar liggen grote kansen."
Lidl krijgt naar verluidt een hoofdkantoor in de staat Virginia. De supermarktketen beschikt in Europa inmiddels over zo'n tienduizend vestigingen in 26 landen.
Schwarz-Gruppe laat verder weten de Duitse activiteiten van Kaufland op de schop te nemen. Die supermarktketen gaat zich op bestaande markten richten, waaronder Duitsland en landen in Midden- en Oost-Europa.
Reacties 0