​Ook Media Markt stopt met Beslist.nl

Media Markt is vanwege 'excessieve prijsverhogingen' gestopt met het tonen van producten op Beslist.nl. Het nieuwe verdienmodel van de prijsvergelijkingssite is de elektronicaketen een doorn in het oog. “Dit is voor ons niet meer rekenbaar en wenselijk", aldus een woordvoerder tegenover NU.nl.

Eerder werd al bekend dat branchegenoot Alternate.nl al zijn producten van de vergelijkingssite heeft gehaald. Bol.com heeft op zijn beurt twee miljoen producten, ongeveer de helft van zijn aanbod, teruggetrokken. “Door de wijzigingen in het model van Beslist.nl worden de kosten per click voor meerdere artikelen te hoog", laat de etailer weten.

Beslist.nl voerde vorig jaar een ander betaalmodel in, waarbij webwinkels niet langer voor kliks maar voor de gerealiseerde verkopen afrekenden. Daarvoor moesten ze een conversiepixel plaatsen, die Beslist.nl inzicht gaf in de transacties. Onder meer Fonq.nl, Coolblue, bol.com en Wehkamp waren daar niet blij mee, waarna de prijsvergelijker de conversiepixel inruilde voor een vernieuwd cost per clicks-account.

Het nieuwe betaalmodel lijkt een leegloop echter niet te kunnen voorkomen. “Ten opzichte van de vorige situatie zijn de kosten verdubbeld maar zijn de conversies gelijk gebleven", liet Alternate.nl onlangs weten tegenover Emerce.

Naast Media Markt en Alternate.nl zijn meerdere kleinere webwinkels niet langer op Beslist.nl te vinden. “Als meerdere partijen hun artikelen verwijderen zal van een goede vergelijking voor klanten geen sprake meer zijn", aldus een woordvoerder van bol.com.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!