Bakker Bart opent donderdag 2 juli in Groningen een winkel volgens een nieuwe formule. De vestiging wordt het voorbeeld voor toekomstig te openen en verbouwen winkels van Bakker Bart in de rest van Nederland.
Sinds dit jaar beschikt Bakker Bart over een nieuw managementteam, met algemeen directeur Herbert Schalkwijk aan het roer. Hij heeft een nieuwe koers ingezet, waarbij transparantie, het winnen van vertrouwen en focus op de consument centraal staan.
De bakkerijketen lag de laatste jaren veelvuldig overhoop met zijn franchisenemers. Zij stellen onder meer dat het moederconcern jarenlang te veel heeft gevraagd voor deeg. Zo zouden externe afnemers bij dezelfde fabriek goedkoper aan deeg kunnen komen.
Bakker Bart is het vertrouwen van zijn franchisenemers aan het terugwinnen, stelt Schalkwijk. De focus ligt volgens hem op samenwerking en betrokkenheid. “Voor de korte termijn betekent dit krachtige herkenbare campagnes waarmee we een groter publiek willen aanspreken, voor de lange termijn zal dat een strategische verandering van de formule zelf zijn."
De retailer introduceert onder meer een nieuw logo en de slogan 'altijd lekker vers'. De nieuwe huisstijl is het resultaat van een consumentenonderzoek dat begin dit jaar is uitgevoerd. Daarnaast hebben volgens Schalkwijk ook een aantal franchisenemers een rol gespeeld.
In de winkel krijgt het bakproces meer dan voorheen een centrale plaats. Medewerkers van Bakker Bart kunnen de hele dag door vers brood en aanverwante artikelen bakken onder toeziend oog van klanten. Verder is er nieuw winkelmeubilair en spreekt de bakkerijketen van een betere routing door de winkel. Daarnaast ligt er in het assortiment meer nadruk op de bakkersfunctie en worden horeca-artikelen als verse sappen, salades, rustiek brood en wraps toegevoegd.
Het nieuwe logo van Bakker Bart
Reacties 0