Media Markt ontkent deal met Starbucks

Media Markt heeft voor zijn nog te introduceren caféconcept geen deal getekend met Starbucks. Dat laat een woordvoerder desgevraagd weten aan RetailNews. MarketingTribune meldde maandag dat het horecagedeelte door de koffieketen ingevuld zou worden, maar daar is volgens haar geen sprake van.

Directeur Barry van Ruiven maakte in het juninummer van RetailTrends bekend te werken aan het Media Markt Café. Dat concept moet nog dit jaar in één van zijn vestigingen geïntroduceerd worden. “Onder het genot van een goede kop koffie installeren we bijvoorbeeld je nieuwe telefoon met apps, of voeren we kleine reparaties uit.”

De naam van Starbucks viel al bij de presentatie van Cor Molenaars nieuwe boek ‘Kijken, kijk… anders kopen’. “Dat zei ik eigenlijk bij wijze van spreken”, stelde Van Ruiven eerder deze maand. De elektronicaketen staat nog altijd achter die uitleg.

Van Ruijven laat in RetailTrends weten te geloven in samenwerking om retail weer leuk te maken. Zijn handen jeuken, als hij sommige winkeliers bezig ziet. “Dan denk ik: jongens, kom op, ga met elkáár aan de slag, maak van retail een beleving. Elk winkelcentrum in Nederland zou een experience centre moeten worden, vind ik."

Media Markt Café maakt onderdeel uit van 'service 2.0', waarbij consumenten met extra diensten, service, accessoires, content en beleving verleid moeten worden. Zo werd deze maand het abonnement 'Altijd Aan' geïntroduceerd, waarbij klanten bij problemen thuis geholpen worden. De retailer staat volgens Van Ruijven geen seconde stil, omdat klanten niet zoals vroeger vanzelf binnenkomen. “Die traditionele retail is overleden."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!