De online brillenwinkel Mister Spex heeft een Nederlandse webwinkel gelanceerd. Ook consumenten uit Vlaanderen kunnen hier terecht.
De Berlijnse etailer biedt contactlenzen, brillen en zonnebrillen aan. Consumenten kunnen door middel van een app en een webcam kijken hoe een montuur staat. Verder kunnen ze via een gratis telefoonnummer of e-mail contact opnemen met opticiens en tot vier monturen kosteloos uitproberen. Mister Spex berekent geen verzendkosten voor Nederland.
Co-managing director Mirko Caspar is optimistisch over de toetreding tot de Nederlandse markt. Hij verwacht sterke groei in ons land. “De marktstructuur is vergelijkbaar met Duitsland,” stelt hij.
Mister Spex is naast zijn thuismarkt met eigen websites actief in Groot-Brittannië, Oostenrijk, Frankrijk en Spanje. Daarnaast is de etailer sinds 2013 eigenaar van de Zweedse online opticiens Lensstore en Loveeyewear. In 2014 boekte Mister Spex een omzet van 65 miljoen euro en telde de webwinkel naar eigen zeggen meer dan anderhalf miljoen klanten. Bij Mister Spex werken circa driehonderd mensen.
Steeds meer optiekspelers zetten stappen binnen e-commerce. Zo werd eerder deze week de website onyourface.nl gelanceerd, waar consumenten merkmonturen voor outletprijzen kunnen aanschaffen. Ook online brillenretailer Ace & Tate timmert aan de weg. Ceo Mark de Lange vertelt in de eerstvolgende editie van EtailTrends over de strategie van het merk. EtailTrends 4 verschijnt volgende week, samen met het zomernummer van RetailTrends. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
Reacties 0