Het beste van RetailWatching: week 27

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Suitsupply staat voor staat Amerika verovert
Suitsupply geeft gas in Amerika. In één maand tijd opent de mannenmodeketen een winkel in Miami en flagshipstore in Dallas. Zestig winkels heeft Suitsupply inmiddels, waarvan een kwart in de Verenigde Staten staat.

Hoe ziet Media Markt er straks uit?
Media Markt trekt van alles uit de kast om aantrekkelijk te blijven. “Winkelen is leuk, maar alleen als je een leuke winkel hebt", verklaarde Van Ruiven in het juninummer van RetailTrends. Daarom wil de keten zijn klanten meer persoonlijke service gaan bieden. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Meer service betekent namelijk ook meer personeel. Door efficiënter te werken hoopt Van Ruiven hier een antwoord op te hebben.

De opkomst en ondergang van Schoenenreus
Schoenenreus is niet meer. Voor de meeste shoppers was de keten na het tweede faillissement in januari al uit beeld verdwenen, maar de laatste winkels hielden het nog even vol. Tot twee maanden terug de stekker uit de formule werd getrokken.

De online disruptors van de optiekbranche
Steeds meer optiekpartijen kondigen hun toetreding tot de Nederlandse e-commercemarkt aan. Online optiekspelers duiken in het gat dat gevestigde ketens als Specsavers en Pearle open laten. Een overzicht van partijen die de optiekbranche in ons land weleens flink kunnen opschudden.

In vier stappen naar retailtheater
Winkelen is voor consumenten meer dan ooit vrijetijdsbesteding geworden. Shoppen kan immers een stuk gemakkelijker via de tablet. Retailers moeten zich daarom meer dan ooit onderscheiden van hun concurrenten en winkelen weer leuk maken. Shoppen moet, net als een bezoek aan het theater, een uitje zijn. In het boek Retailtheater delen Carin Frijters en Femke Cuijpers de stappen en handvatten om dat te realiseren.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!