G-Star opent eerste eigen winkel in India

G-Star heeft een winkel geopend in de Indiase stad Mumbai. Het is de eerste winkel voor het merk in het Aziatische land, meldt The Economic Times.

Het Nederlandse denimmerk heeft op de tweede verdieping van het winkelcentrum Palladium heeft een 110 vierkante meter grote winkel geopend. Voor de winkel en distributie heeft G-Star een deal gesloten met Genesis Luxury, dat de marketing en distributie van luxe labels —zoals ook Armani, Michael Kors en Paul Smith — in India verzorgt.

Genesis wil in de komende vijf jaar dertig G-Star verkooppunten openen. Een broek gaat omgerekend tussen de 85 en 199 euro kosten. Denim is populair in India stelt de Indiase zakenkrant. Merken als Levi’s en Wrangler worden al langer verkocht, maar in de laatste jaren zijn daar merken als GAS, Diesel, Superdry en luxemerken Burberry, Versace en Roberto Cavalli bijgekomen. G-Star is volgens Genesis Luxury een pionier in de markt. “Hun brede expertise, van uitgesproken stijlen tot superieure pasvormen, is iets wat nog ontbreekt in de Indiase markt”, zegt managing director Sanjay Kapoor.

En niet alleen in de grote steden, ook op het platteland is de denim in trek, zegt Technopak Advisors. Het adviesbureau verwacht dat de verkoop van denim tot 2018 stijgt met veertien procent per jaar. Volgens designer Raghvendra Rathore is er in India een enorme pullfactor voor denims. Hij verwacht vooral veel potentie in het massasegment.

Reacties