​Rakuten koopt digitale paskamer

Rakuten, de Japanse tegenhanger van Amazon, is de nieuwe eigenaar van startup Fits.Me. De van oorsprong Estse startup richt zich volledig op de ontwikkeling van digitale paskamers.

De techniek van het inmiddels in Londen gevestigde bureau stelt online kopers in staat om virtueel kleding te passen in webwinkels. De gegevens die zij invoeren en de gegevens over kleding die zij passen worden hierbij verzameld en zichtbaar voor de retailer. Vervolgens kunnen zij deze gegevens gebruiken om gepersonaliseerde items te tonen.

Rakuten houdt Fits.Me in stand als losstaande organisatie. Op die manier kan de ontwikkelaar aan de technologie blijven werken terwijl het samenwerkt met bestaande partners. Onder hen bevinden zich onder meer Thomas Pink, Hugo Boss en thuiswinkelreus QVC.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!