Binnen een jaar na de lancering van La Placa Extra’s hebben 550 duizend consumenten zich aangemeld voor het loyaliteitsprogramma. De foodketen introduceerde in oktober 2014 zijn programma met een kaart en app.
Leden krijgen bij elk bezoek een gratis product dat kan variëren van een kop koffie tot een recept of korting. “De meest loyale gast is meer dan 250 keer gekomen” zegt marketing director Kim Kleine Staarman van La Place. Klanten hoeven niet te sparen om gebruik te maken van de beloningen vanuit het programma. Gasten van La Place zijn naar eigen zeggen namelijk wel geïnteresseerd in beloningen voor loyaliteit, maar sceptisch ten opzichte van spaarprogramma’s.
La Place focust voor de komende tijd op het verder uitbreiden van zijn service, vertelde ceo Bart van den Nieuwenhof van de foodformule onlangs. Bediening aan tafel is bijvoorbeeld een optie. Daarnaast zoekt de formule een manier om de bezoekers te bedienen die La Place-restaurants gebruiken om te werken, zoals studenten of flexwerkers. Deze categorie is namelijk groeiende, aldus Van den Nieuwenhof. “Het is echter niet zo praktisch om met een laptop en dienblad te manoeuvreren. We denken aan een oplossing die lijkt op MyOrder, waarbij klanten via bijvoorbeeld wifi hun bestelling en tafelnummer doorgeven. Dat willen we heel snel mogelijk maken.”
Reacties 0