​Yahoo stapt in social shopping

Yahoo is de nieuwe eigenaar van social shoppingsite Polyvore. Deze website maakt gebruik van een soortgelijke techniek als online fotoprikbord Pinterest. Gebruikers verzamelen er foto’s van producten die bij hen in de smaak vallen.

Met de acquisitie van Polyvore hoopt Yahoo retailers naast advertenties direct verkoopruimte te bieden op het social shoppingplatform. Daarnaast gebruikt het de technologie achter het platform om advertenties direct shopable te maken.

Polyvore levert Yahoo ook nog eens waardevolle data op wat betreft het shopgedrag van consumenten. Deze data kan Yahoo gebruiken om advertenties beter af te stemmen op doelgroepen. Tevens krijgt Yahoo beter inzicht in het bereik van diezelfde advertenties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!