Danone lanceert een marketingmiddel dat gebruikmaakt van de deuren voor het koelvak in de supermarkt. De toetjesfabrikant plaatst een doorzichtig scherm tussen de dubbele beglazing van deze deuren. Hiermee kunnen zij communiceren met de klant, meldt Gondola.
Boodschappen op de deur zijn slecht kort zichtbaar. Zij tonen informatieve maar ook promotionele berichten. Ze verlenen de klant productinformatie en tonen speciaal voor de deur ontwikkelde reclamefilmpjes. Hiermee wil Danone het koopgedrag van haar klanten beïnvloeden en impulsieve aankopen stimuleren.
De deuren worden geleverd in verschillende formaten en staan constant in verbinding met de server van de winkel of een wifi-netwerk. Daarnaast is de getoonde boodschap op afstand aanpasbaar.
Danone test de technologie in supermarkten van Carrefour in Saint Geneviève-des-Bois en Villeneuve-la-Garenne. Deze pilot wordt in september uitgebreid met enkele supermarkten van Monoprix en Leclerc.
Reacties 0