Gyld.nl wil met zijn gelijknamige platform consumenten en freelancers kappers aan elkaar verbinden. De startup haalde via crowdfunding honderdduizend euro op en wil dit jaar nog live gaan.
Ons land telt circa negentienduizend freelance kappers en dat aantal neemt volgens de startup toe. ‘Online diensten als Airbnb en Uber ontregelen de vastgeroeste markten voor hotels en taxi’s. Wij willen hetzelfde doen voor de kappersbranche, door kappers en klanten te koppelen met de middelen van deze tijd’, aldus Gyld.
Bij de startup kiezen klanten een haarstylist op basis van diens foto, profielomschrijving en portfolio. Vervolgens selecteren ze een datum, tijd en locatie voor de afspraak. Gyld start met het aanbieden van het stylen van kapsels en wil op termijn knipbeurten aanbieden. “Dat doen we om de kwaliteit te bewaken en ons merk op te bouwen”, zegt oprichter Dave Rader in De Financiële Telegraaf.
De eerste zes kappers hebben zich inmiddels aangemeld voor het platform. Jaarlijks zetten freelance kappers zo’n 280 miljoen euro om, waarvan tachtig procent voor rekening van een vijfde van de kappers komt. Over twee jaar wil Gyld.nl met duizend kappers werken en 53 duizend transacties per maand hebben. “Onze prijzen zullen lager zijn dan die van salons”, stelt Rader.
Reacties 0