Drogisterijen falen bij klantvoorlichting

Drogisterijen schieten tekort bij het verstrekken van informatie over medicijnen. Dat stelt de Consumentenbond na een rondgang met een mystery shopper bij veertig retailers.

Bij 23 van de bezochte drogisterijen stelde het winkelpersoneel geen vragen bij de aankoop van een zalf, die in combinatie met bepaalde middelen ernstige bloedingen kan veroorzaken. Ook werd bij de kassa niet gevraagd of de klant nog informatie wenste over het product. Van de bezochte winkels werd in vijf vestigingen gevraagd waarvoor het gewenste product is, terwijl de andere twaalf de kassacheck deden.

Van de 23 nalatige vestigingen beschikken er 21 over het keurmerk Erkend Specialist in Zelfzorg. Dit keurmerk mag alleen gevoerd worden als de medewerkers onder meer checken of de klanten verder advies nodig hebben en zo nodig verwijzen naar de huisarts op apotheek.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!