Carrefour rolt 'unieke wachtrij' uit

Supermarktketen Carrefour introduceert in zijn hypermarkten een ‘unieke wachtrij’. Klanten sluiten aan in één rij en gaan om de beurt naar de eerste vrije kassa. Het systeem werd al in twee filialen getest, meldt een woordvoerder van Carrefour aan De Standaard.

De ‘verkeerde’ wachtrij kiezen is er door de nieuwe wachtmethode niet meer bij, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve. “Onze testen zijn positief. Klanten zijn tevreden en het wachten duurt minder lang.” Acht op tien klanten vinden de wachtrij volgens Carrefour beter en sneller dan de klassieke kassa. Ook de kassières hebben volgens de supermarktketen minder stress, omdat er nu maximaal twee mensen aanschuiven aan hun kassa.

Carrefour breidt het systeem nu stapsgewijs uit, beginnend in de 45 hypermarkten. De reguliere Carrefour-winkels worden vooralsnog niet uitgerust met een unieke wachtrij. Naast het systeem zijn er ook altijd drie traditionele kassa’s open, voor wie toch zelf wil kiezen waar hij aanschuift. En als het systeem ergens niet werkt, wordt het stopgezet..

Het systeem wordt in Nederland gebruikt door buitenlandse retailers als Primark en Marks & Spencer. Supermarkten werken in ons land echter niet met het één-rij-systeem. De Belgische supermarktketen Colruyt experimenteerde vier jaar geleden al met een unieke wachtrij, maar daar werkte het niet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!