V&D heeft dit jaar tijdens zijn schoolcampus vijftien procent meer omzet geboekt dan in 2014. Het succes wordt onder meer veroorzaakt doordat het complete assortiment online beschikbaar was. Dat laat een woordvoerder weten aan RetailNews.
Schoolspullen tot 7,50 euro waren voorheen niet via vd.nl te bestellen. “Dit jaar hebben we besloten dat wel te doen, zodat scholieren ook voor hun potloden en gummen online terecht konden”, aldus de woordvoerder.
V&D profiteerde verder naar eigen zeggen van een aantrekkelijker assortiment, met onder meer goedkopere agenda’s. Zo was de populairste agenda onder jongens er één van het huismerk, waar de afgelopen jaren de merkagenda bovenaan stond. Verder steeg de omzet uit de verkoop van rugtassen met 64 procent.
Een derde pijler achter het succes van de schoolcampus is volgens de woordvoerder de inzet van vloggers. Zij maakten onder meer een selectie aan schoolspullen en plaatsten video’s en andere berichten op hun social media-kanalen. “We zijn er heel blij mij dat onze strategie op alle vlakken zijn vruchten heeft afgeworpen”, aldus de woordvoerder.
Reacties 0